Тим за стручно усавршавање ОШ „Вук Караџић“, Житковац
Професионални развој наставника је сложен процес који подразумева стално развијање компетенција ради квалитетнијег обављања посла и унапређивања развоја начина образовања и васпитања деце и ученика, као и нивоа постигнућа ученика.
Стручно усавршавање представља стални, плански, систематизовани и програмирани процес којим се обезбеђује:
- стицање нових и што савременијих педагошких, психолошких методичких и дидактичких знања и усавршавање тих знања до нивоа њихове примене у раду са ученицима и родитељима ученика,
- стално праћење нових достигнућа у струци, продубљивање и развој стеченог знања из области педагогије, психологије и методике у функцији остваривање наставних садржаја, полазећи од узраста детета и ученика, њихових психолошких карактеристика, могућности и потреба,
- увођење нових знања у начин спровођења образовног и васпитног рада са ученицима.
Задаци Тима за стручно усавршавање:
- константни рад на јачању наставних и међупредметних компетенција наставника
- унапређивање образовно-васпитног рада наставника и стручних сарадника школе
- остваривање циљева и стандарда постигнућа ученика
Потребе и приоритете стручног усавршавања установа планира на основу припремљених личних планова професионалног развоја наставника, васпитача и стручних сарадника, резултата самовредновања и вредновања квалитета рада установе, извештаја о остварености стандарда постигнућа, задовољства ученика и родитеља, односно старатеља деце и ученика и других показатеља квалитета образовно-васпитног рада.
Лични план професионалног развоја наставника и стручних сарадника сачињава се на основу самопроцене нивоа развијености свих компетенција за професију наставника, васпитача и стручног сарадника (компетенције).
Стално стручно усавршавање остварује се активностима које:
Предузима установа у оквиру својих развојних активности, и то: .
- извођењем угледних часова, односно активности са дискусијом и анализом;
- излагањем на састанцима стручних органа и тела које се односи на савладан програм стручног усавршавања или други облик стручног усавршавања ван установе, приказ књиге, приручника, дидактичког материјала, стручног чланка, различите врсте истраживања,
- студијско путовање и стручну посету и друго, са обавезном дискусијом и анализом;
Спровођењем:
- истраживања пројекта образовно-васпитног карактера у установи;
- програма од националног значаја у установи;
- програма огледа, модел центар;
- облика стручног усавршавања који је припремљен и остварен у установи у складу са потребама запослених;
- 2. Спроводе се по одобреним програмима обука и стручних скупова.
У току школске године у оквиру стручног усавршавања ван установе потребно је да наставници и стручни сарадници имају завршен један акредитован семинар (обуку) и један акредитован стручни скуп (конференција, трибина...).
У току школске године у оквиру стручног усавршавања у установи, наставници и стручни сарадници треба да имају активности које су спроведене кроз најмање 44 сата рада.
Тим за стручно усавршавање за школску 2022/23. годину чине:
- Координатор- наставница географије - Јелена Џонић
- Записничар- наставник разредне наставе – Оливера Павловић
- Наставница разредне наставе - Данијела Стефановић
- Наставник разредне наставе - Оливера Митић
- Наставник разредне наставе - Мирјана Станојевић
- Наставник разредне наставе – Весна Станисављевић
- Наставник физичког васпитања - Марко Милошевић
- Наставник хемије – Радица Ињац
- Наставник музичке културе – Милан Петковић
- Наставник разредне наставе – Миле Милијевић
Активности СУ у току школске године у установи
АНЕКС ПРАВИЛНИКА БОДОВАЊА СТРУЧНОГ УСАВРШАВАЊА У ОКВИРУ УСТАНОВЕ - важи од 1.9.2022. године
Правилник стручног усавршавања у оквиру установе 18.11.2019.
Лични план стручног усавршавања 12.09.2020.
Потврда о стручном усавршавању у оквиру установе
ОБРАЗАЦ 1. - Припрема за угледни час и евиденција присутних наставника - .DOCX или .PDF
ОБРАЗАЦ 2. - Потврда за присуство угледном часу - .DOCX или .PDF